Монохром: коли один колір говорить усе

Психологія одноколірних робіт. Ідеї Ротко, Ів Кляйна й сучасних монохромістів Монохромні твори часто здаються глядачу загадковими, іноді навіть провокативними. Як одноколірне полотно може викликати емоції, глибше, ніж складна фігуративна сцена? Така практика має потужний інтелектуальний і чуттєвий підтекст: тут глядач стикається не з сюжетом, а з самим собою. Монохром — це не тільки про візуальну […]

Павло Маков: візуальні щоденники в графіці

Павло Маков — український митець, який використовує графіку для створення візуальних щоденників. Це складна система особистих і соціальних рефлексій, у якій текст, символ, лінія й образ взаємодіють, створюючи живу мову часу. Через щоденні нотатки митець документує не тільки своє внутрішнє відчуття, а й трансформації простору навколо — від атмосфери Харкова до глобальних зламів сучасного світу. […]

Скульптури Жанни Кадирової: бетон, плитка і місто

Жанна Кадирова — одна з найвідоміших українських сучасних художниць, чия творчість формує нове бачення простору, матеріалу й архітектурної спадщини. У її роботах переплітаються урбаністика, традиційна плитка, бетон, метал і контексти змін — як в архітектурі, так і в соціумі. 1. Мова матеріалів: бетон і плитка Кадирова активно працює з матеріалами, які зазвичай асоціюються з інфраструктурою […]

Графічні практики Влади Ралко після 2022 року

Влада Ралко — одна з провідних українських художниць, яка за останні десятиліття створила виразну авторську мову в живописі та графіці. Після повномасштабного вторгнення її творчість набула ще більшої експресії, гостроти та змістовної глибини. У цій статті розглядаємо ключові серії та еволюцію її графічних практик після 2022 року. Період трансформації Війна стала поворотним моментом у художньому […]

Олександр Гнилицький: багатовимірний живопис

Олександр Гнилицький — український художник, який у 1990–2000-х роках експериментував із живописом, простором і візуальними трансформаціями. Його роботи виходять за межі традиційного полотна, залучаючи глядача до діалогу з об’єктом, середовищем і власним сприйняттям. 1. Простір як матеріал Гнилицький — один із перших, хто активно вводив ідею просторової багатовимірності у площину живопису. Його картини часто сприймаються […]

Архітектура пам’яті: арт-інтервенції у міському середовищі

Сучасна архітектура дедалі частіше виходить за межі функції — вона стає інструментом пам’яті. Міста перетворюються на відкриті галереї, де об’єкти архітектури і мистецтва вшановують історії, травми, перемоги та спільну ідентичність. Це і є архітектура пам’яті. Що таке архітектура пам’яті? Це об’єкти, які створюють діалог між простором і колективною пам’яттю. Вони можуть бути меморіалами, скульптурами, інтерактивними […]

Олександр Дубовик: кольори модерну в українському живописі

Олександр Дубовик — один із найвідоміших представників українського модернізму, чия живописна мова вирізняється яскравою кольоровою символікою, геометричною структурою та глибоким філософським змістом. Його твори не лише прикрашають простір, а й наповнюють його ідеєю, ритмом і духовною напругою. Мова кольору як метафізика Дубовик створює абстрактні композиції, у яких кожен колір має не просто декоративну функцію, а […]